Nechcem, aby si niekto vyložil nadpis tohto príspevku ako že navádzam ľudí, aby porušovali predpisy na diaľnici. Chcem len poukázať na niekoľko prípadov, kedy ľudia zbytočne spomaľujú a tým vytvárajú na diaľničnom obchvate v Bratislave zbytočné kolóny, resp. riziko havárie (a následných ešte dlhších kolón).
Už od mája pracujem neďaleko bratislavského letiska, a preto takmer denne využívam diaľničný obchvat. Za tento čas som si všimol, že na ňom vždy ráno vznikajú dlhé kolóny, ktoré sa ale v určitom bode záhadne “rozplynú” alebo ktoré vznikajú úplne zbytočne. Pokúsim sa tieto situácie zhrnúť do dvoch bodov:
1. Kuknem sa, čo sa deje v odstavnom pruhu…
Veľmi častý dôvod kolón na obchvate. V odstavnom pruhu sú odstavené dve autá, ktoré mali kolíziu, alebo tam majú policajti “odchyteného” diaľničného piráta. Všetci pri nich samozrejme spomalia na 30, aby sa mohli pokukať čo sa stalo, aká je výška škody, koľko pirát platí, či nie je náhodou vidno krv na ceste alebo zraneného v niektorom z automobilov…
PROSÍM VÁS NEROBTE TO! Pokračujte ďalej v ceste, to čo sa deje v odstavnom pruhu naozaj nie je až tak vaša vec a je to vlastne aj jedno…
2. Zjazd na AVION je až o 200 metrov, to ešte trhnem týchto tu…
Špeciálne spomínam zjazd na AVION Shopping Park, keďže pri ňom sa kolóny vždy záhadne tvoria a za ním ešte záhadnejšie rozplývajú…Frajer si frčí po diaľnici, míňa tabulu “Nákupné centrum 500 m”, míňa aj tabuľu 250 m, preraďuje sa do ľavého pruhu, predbieha pomalšie idúce auto/autá/kamión, stáča volant doprava, pretína všetky pruhy a šup ho rovno dole z diaľnice…ostatní brzdia čo to dá, pritom sa vyhýbajú ďalšiemu podobne ohľaduplnému vodičovi, ďiaľnica brzdí, spomaľuje, až sa napokon úplne zastaví…
PROSÍM VÁS NEROBTE TO! Pred zjazdom z diaľnice je vyhradený extra pruh, ktorý tam z nejakého dôvodu je. Nestratíte až toľko času ak ostanete v pravom pruhu, zaradíte sa do “odbáčacieho” pruhu a následne zídete z diaľnice…
To je všetko, zrejme sa mojim príspevkom nič nezmení, ale mal som potrebu to aspoň skúsiť. Ak sa vám príspevok pozdáva, podporte ho na vybrali.sme.sk. Ďakujem.
Na 256.sk/blog som nenašiel žiadne príspevky s podobnou tematikou.

13.11.2008, 22:29
ak tento clanok aspon jedneho obmakci a bude pokracovat v jazde, bez toho ze by pozeral ako puk na policajtov/auta v odstavenom pruhu, tak potom je dobre
toto mna vie dost vytocit…
dik
13.11.2008, 22:36
Tvrdsím to stále.
Chýba dohlad policie.A regres.
13.11.2008, 22:41
Prečo sú Nemci, či Rakúšania disciplinovaní a dodržujú dopravné predpisy (vačšinou)?
Lebo sú k dodržiavaniu predpisov systematicky vedení.
vedia, že su z apriestupky ridne tresty a pokuty !
U nás sa porušovanie zákonov a predpisov považuje za národný šport.
So všetkými dosledkami……..
13.11.2008, 22:57
dalsi typ su vychovavatelia
Drzi sa stoj co stoj v lavom pruhu a za ziadnych okolnosti nepojde pravym. Motivacia je rozna: bud vychovava rychlych jazdcov, povazuje pravy pruh ako osobne ponizenie alebo si proste mysli ze lavy pruh magicky skracuje jeho trasu. Pripadne este ttp ktory si mysli ze ak ma dlhu cestu pred sebou (dajme tomu az do Senca) tak lavy pruh znamena “pre tych co dialnice schadzaju az o xx km” ;-)
13.11.2008, 23:02
senegalec: V tomto prípade nejde ani tak o porušovanie predpisov, ako skôr práve o tú disciplinovanosť. Jednoducho tu niektorí ľudia (vodiči) majú pocit, že z nejakého dôvodu sú na ceste niečo viac ako ostatní a platia pre nich úplne iné pravidlá.
rony: Veľmi dobre si tento typ vodičov vystihol a dosť si ma pobavil…:)
13.11.2008, 23:32
vazeny, mi nemat volny policajt na sledovanie vtakovin ako je doprfna situacia na obchvade blavy. mi musiem buserovat na inych miestach, tak nas chapte, ne?!
14.11.2008, 7:57
Clanok ma pravdu,a este pridavam vacsich hriesnikov a to su mysickari,pendlujuci z pruhu do pruhu,mysliac si ze pojdu rychlejsie,na co ti druhi musia pribrzdit, .kvoli nim vzikaju zapchy.Slovak je bezohladny egoista,co je za nimho nezaujima,on ide rychlejsie ako ti blbci co parkuju v tej kolone.Dalsi priklad vznikania kolon je pristavny most a zjazdy z neho.
14.11.2008, 10:57
Fakt uz ma zacinaju iritovat debili, ktori si myslia, ze pri havarii na dialnici chce kazdy iba okukovat mrtvoly. To ta nenapadlo, ze ked su odstavene auta na dialnici, tak sa tam mozu pohybovat osoby? Preto je absolutne an mieste, ZVYSIT POZORNOST a SPOMALIT, aby si nahodou niekoho “nesundal”. Zbytocne sa potom budes vyhovarat, ze dotycny nemal vestu. Zivot mu to uz nevrati.
14.11.2008, 11:45
moniker: Ahoj, ja som ten debil, teší ma. Píšem niekde, že ľudia sa majú vykašľať na vyhlášku, ktorá im prikazuje “správať sa disciplinovane a ohľaduplne, aby neohrozili bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky”?
Ak sa na diaľnici stane nehoda, jej účastníci by sa nemali zdržiavať pri autách, ale mali by vozidlá označiť ako prekážku a čakať na dopravnú políciu za zvodidlami, resp. mimo diaľnice. A podruhé, okoloidúce autá nemajú podľa mňa čo pribrzďovať z 80 km/h na 30km/h.
Príspevok je venovaný tým vodičom, ktorí sú nedisciplinovaní a tiež všetkým tým zvedavcom, ktorých po našich cestách jazdí neskutočne veľa…ak si iného názoru, tak ti ho samozrejme neberiem…;)
14.11.2008, 11:48
Ja navrhujem ešte niečo iné, čo by malo väčší účinok, je to trošku prebratie myšlienky z marketingových kníh …
Navrhujem, aby boli policajné auta vybavelé aj väčším LED displayom, na ktorom by v prípade akéhokoľvek odstavenia sa v odstavnom či akomkoľvek inom pruhu svietil červený nápis “Nespomaľuj, pokračuj v jazde!”
Verím, že tak, ako všetci spomaľujú, lebo sa boja, že chytia aj ich, tak budú dostatočne zrýchľovať, aby ich nechytili za spomaľovanie. Dám za to ruku do ohňa. Ľudia sú totiž blbí a priame príkazy veľmi dobre fungujú. Zvlášť, keď im “príkazy” vydávajú “autority”…
14.11.2008, 11:52
K monikerovi: Tu to asi neplatí všade … pokecajme o spomaľovaní, pokiaľ je havárka v opačnom jazdnom pruhu, dokonca oddelená zvodidlami :))) Zaujímalo by ma, prečo vtedy býva dokonca ešte väčie spomaľovanie?? :))) Blbosť nepozná hraníc …
14.11.2008, 12:05
Mike: ked idem okolo nehody, urcite sa nebudem spoliehat na to, ze sa tam nebude nikto pohybovat len preto, ze to prikazuje vyhlaska. Vieme vsetci velmi dobre, ako sa paragrafy vyhlasky (ne)dodrziavaju pri roznych inych situaciach, takze slepo sa na nu spoliehat prave v tejto situacii, je alibizmus.
api: autor clanku nespecifikoval, ze pise o spomalovani v opacnom jazdnom pruhu.
14.11.2008, 12:21
moniker: Keď ideš okolo nehody (resp. okolo áut odstavených v odstavnom pruhu – aby si niekto nemyslel, že tvrdím, že okolo čerstvej nehody má človek prefrčať bez povšimnutia), tak drasticky spomalíš a budeš kukať čo sa stalo alebo iba zaregistruješ autá v odstavnom pruhu, pribrzdíš a budeš normálne pokračovať v jazde?
14.11.2008, 13:12
Mike,
drasticky spomalim a budem kukat, ci mi niekto nejde vbehnut pod kolesa. Ako spomalim zavisi vsak aj od toho, ako policajti zvladaju situaciu.
14.11.2008, 14:52
parkrat som siel do BA v pondelok rano, napriek tomu ze medzi TT a BA je len krizovatka Senec, tak zakazdym jazda po dialnici vyzerala tak ze sa islo 80-100, zrazu sa vsetko zastavilo a o par sekund pohlo dalej a takto niekolkokrat az kym clovek nedojde na zaciatok BA.
14.11.2008, 15:21
Thunder: A práve o tomto píšem! Vytáča ma, keď diaľnica stojí, resp. sa vlečie a odrazu (a bohužial v mojom prípade to je väčšinou pri zjazde na AVION alebo odstavenom policajnom aute) sa zázračne rozbehne…
14.11.2008, 15:32
moniker, len je castokrat divne, ze sa spomaluje aj opacny pruh :-)
14.11.2008, 15:36
Mna zasa vytacaju vodici, ktori bez problemov jazdia v odstavnom pruhu, po “zebre” pripadne v pruhu pre BUS-y… Toto by PZ SR mal pravidelne “odmenovat” 5.000,- pokutami a zrejme by sa vodici vychovali…
14.11.2008, 18:18
a+d+o: A možno aj nie…:( O niektorých vodičoch som už stratil všetky ilúzie…
14.11.2008, 20:14
Auta v pravom pruhu musia spomalit, aby umoznili prejazd prichadzajucich aut z Gagarinovej.
Je vsak pre mna zahadou, preco ide potom niekedy lavy pruh pomalsie, pripadne aj stoji. Nestalo sa mi to raz.
Schadzam z pristavneho mosta smerom na Zilinu, zaradim sa do laveho rychleho pruhu a len pozeram, ze najblizsi kamion v pravom pruhu pomaly mizne v dialke. Predbieham ho az niekde pri Zlatych.
15.11.2008, 4:49
Mike, tento fenomen nieje specificky pre slovensko, ale existuje podla mna vsade. Dovodov na spomalenie je vela, staci aby jeden vodic trochu spomalil, druhy za nim spomali este viac az vznikne vlna, ktora o 100 aut dozadu uplne zastavi. Dalsimi dovodmi mozu byt policajti (vodici podvedome spomalia) alebo nahle udretie ostreho slnka do oci. Nemam s dialnicou v BA vela skusenosti, ale na inych dialniciach vo svete sa deju podobne zazracne spomalenia a rozplynutia. Podla mna je to uplne prirodzeny efekt a pokial nebudeme mat auta ktore budu autopilotovane, tak toto budeme vidiet.
Co sa tyka idiotov co mysickuju aby usetrili 2sekundy, tak podla mna by im mali za kazdu kaskaercinu odobrat vodicaky na mesiac a po tretom raze povinna kastracia aby uz nemohli ovplyvnit ludsky genofond.
15.11.2008, 15:47
dvihnut maximalnu povolenu rychlost o 20kmh = vacsia priepustnost
17.11.2008, 3:27
Neviem ci je tu niekto, kto isiel v piatok z BA po D1. Uz pri napajani na dialnicu vznikali kolony a Exprese hlasil 6 zrazenych aut na 16-stom km pri Senci. Hovorim si, no parada to zas bude. Takto sme isli 20 km/h az po dane miesto. A co tam bolo? Uz z dialky bolo vidno majaky jedneho policajneho audi, ktore stalo v odstavnom pruhu. Spolu s nim tam bolo este jedno buchnute auto a inac nic. V ziadnom z pruhov ziadna prekazka!! A co sa stalo po prejdeni tohto bodu? Z nicoho nic sa kolona rozthala a dalej som isiel uz pohodovych 120 az po vyjazd na Nitru. Na exprese este 2 krat hlasili zdrzanie koli 6tim zrazenym autam, aj ked to uz davno nebola pravda, miesto toho by pomohlo, keby vyzvali vodicov, aby sa tam neobzerali.
Nevravim, ze cela ta kolona nevzikla koli tej havarii. ALE!!! ked uz bola odstranena skutocna prekazka, tak mali policajti zabezpecit zrychlenie premavky!
1. Bud vypnut majaky a nechat blikat len vystrazne smerovky, aby sa kazdy zvedavec uz dopredu netesil na divadlo.
2. alebo zvolit aktivny pristup a raznymi gestami naznacovat vodicom, aby zrychlovali.
Toto by skutocne pomohlo!
Pretoze v tychto pripadoch to je akoby sa auta posuvali na startovaciu ciaru a po prejdeni okolo havarie zrazu vystartovali.
19.11.2008, 21:43
Heh, vidim, ze ta hnevaju malickosti.. ale vlastne mas pravdu, niekedy je to o nervy a chcel by som najradsej niekoho zastrelit.. Este ze som kludas :)
20.11.2008, 0:52
Az tak ma nestve ze su volovia co pouzivaju odstavny pruh – to ze oni porusuju pravida je ich problem. CO ma na nich stve ze ked sa zacne odbocovany pruh tak prefrcia cez plnu ciaru a ani si neuvedomia ze tam maju prednost auta v regulernom pravom pruhu. Skoro ma takto uz par krat sundali… “Sak ked sa vopcham on sa uhne”
Inak avion absolvujem aj ja kazdy den a tento problem je mi znamy. Najvacsia sranda je ked takyto frajer schadza z dialnice dole zakrutou 40tkou a ja ho tam v druhom prude rezem cez 60. Naco sa tam tolko tlaci ked nakoniec spomaluje…
26.11.2008, 10:29
Streda, 26.11.2008, cca. 8:40, smer Senec: Kolóna na diaľničnom obchvate od nábytkového centra Atrium až po značku “Nákupné centrum 500 m” (AVION).
Dôvod: havarované auto + policajné auto s majákom v smere na Prístavný most (opačný smer).
PREČOOOOO??
07.12.2008, 22:02
Heh, vidim, ze sa tu rozputala pekna diskusia.. :D
12.12.2008, 9:24
niekde vyssie je: “preco ide potom niekedy lavy pruh pomalsie, pripadne aj stoji. ”
pretoze ak su niekde zjazdy/pripoje k dialnici, tak CASTO sa pripaja/vychadza z/na dialnicu rovno z laveho pruhu a pravy pruh je len miesto, kde sa prepcha pomedzi auta pred nos niekoho v lavom pruhu :-)
14.12.2008, 12:38
1. plny suhlas. Ludia necumte na havarky a venujte sa riadeniu. Nervozny vodic je ten najnebezpecnejsi!
2. no ukamenujte ma, ale robim to iste. Ale nejak zahadne sa mi dari sa do odbocovacieho pruhu zaradit vzy na jeho zaciatku. Ked vidim, ze to nevide, pokracujem na letisko, ziadny problem. Skor by si mali do svedomia ale vstupit aj ti co si myslia, ze su neomylny. Minimalny odstup od vozidla pred nim vela vodicom nic nehovori a potom vznikaju tie krizovky…
2a. skor ma zaujima kedy konecne prekreslia tu zebru za zjazdom. Tam kde je ta 10m pripojka od pola a cesta tam nebude dalsich 10rokov. Ten zjazd na suchej ceste jazdim pravidelne lavym (rychlejsi) a akosi neviem pochopit preco sa na 10m radit do praveho (priebezneho) a potom znova do laveho. Teda, ja tam jazdim cez tu zebru, ale uz ma tam par ludi vytrubilo lebo necumia do spatakov co sa okolo nich deje. A pri tom od toho pola moze auto prist tiez ;)
3. na jar sa ma pri McDonalde na Galvanke zacat stavat nova svetelna krizovatka umoznujuca odbocenie kazdym smerom a prechody pre chodcov. Takze si zvykajte, pri zjazde z obchvatu na Avion sa bude stat kazdy den…
4. dalsim super problemom su lavoprudary co ani za boha neuhnu do praveho. Budem oznaceny za mysickara, ale predbieham takych z prava uz bez myhnutia oka. Nerobim to pre radost, ale donutili ma okolnosti. Stretavam ich kazdy den a nereaguju ani na prebliknutie. Cele sa to vo mne zlomilo ked som takto pred rokom rano o 6.15 predbiehal na useku od Avionu po Pristavny 5 aut. Na prve 3 som este blikal, ostatne ma uz nezaujimaly. Aj ked si nerobim iluzie. Zabky zastavia skor mna za mierne prekrocenie MPR ako jeho za bezdovodnu jazdu lavym pruhom.
5. nerobte si iluzie. Zabkam ide o plnenie rozpoctu. O bezpecnost nikomu nejde. Rychlost meraju iba na znamych miestach kde im to jasne vynesie (obchvat, vypadovky, Bajkalska, …). Ine priestupky moc nesleduju, nemaju ako. Teda okrem parkovania samozrejme.
6. plynulosti dopravy by pomohli spravne nastavene zelene vlny na hlavnych tahoch. Radsej ist MPR a vediet, ze na dalsich 5 semaforoch tak prejdem ako mysickovat a prekracoavt rychlost aby som stihol zelenu. Ked toto ale neviedia dosiahnut ani na takom super hlavnom tahu (mimo spicky) mestom ako je Hl.Stanica – Zlate Piesky, tak tych par ciest kde to (nahodou) funguje to nezachrani. Vodici radi jazdia plynule na zalene vlny. Ak pre tu plynulost musim prekrocit MPR, tak nech sa zodpovedny necuduju, ze sa to deje…